Мінфін погодив критерії для системи ризиків напрацьовані ДФС та обговорив їх з представниками бізнесу

3/22/18

21 березня відбулося обговорення критеріїв для системи ризиків ПДВ, які напрацювала Державна фіскальна служба. У заході взяли участь Державний секретар Мінфіну Є. Капінус, радник Міністра Я. Бугрімова, представники ДФС, Ради бізнес-омбутсмена, українських та іноземних бізнес-спільнот та експерти.

У чому суть?

У грудні 2017 року роботу системи ризиків з ПДВ було зупинено для того, щоб напрацювати узгоджене рішення, яке не нестиме ризиків для всіх сегментів бізнесу та водночас буде ефективним інструментом боротьби зі схемами з розкрадання ПДВ. 21 лютого 2018 р. Уряд ухвалив відповідну Постанову № 117.
Слід зазначити, що раніше узгодження критеріїв оцінки тривало деякий час, що давало змогу деяким платникам користуватися фіктивним кредитом. Аби забезпечити прозорість цього процесу, ДФС попередньо узгоджує ці критерії з Міністерством фінансів та публікує на офіційному веб-сайті.

Нова система моніторингу передбачає чотири етапи:

Перший етап. Відсікаючий критерій :


  • операції з постачання товарів (послуг) кінцевому споживачу та/або які звільнені від оподаткування;
  • обсяг постачання менше 500 тис.грн. та якщо керівник є директором менше ніж у 3-х платників ПДВ;
  • податкове навантаження більше 3%.

Якщо податкова накладна/розрахунок коригування задовольняє одну з умов, то вона реєструється в Реєстрі податкових накладних. Якщо ж ні, то податкова накладна чи розрахунок коригування переходить на другий етап перевірки.

Другий етап перевірки. Контроль ознак ризиковості платника :

  • платник податків, зареєстрований на викрадені, втрачені документи, зареєстровані на неіснуючих, померлих, безвісти зниклих осіб тощо.

Якщо платник податку задовольняє одну з умов, то податкова накладна/розрахунок коригування зупиняється.

Якщо ж ні, то податкова накладна/розрахунок коригування переходить на третій етап перевірки.

  • Третій етап перевірки. Моніторинг відповідності показникам, яким визначається позитивна податкова історія платника:

Якщо платник не відповідає жодній умові позитивної податкової історії платника податкова накладна/розрахунок коригування переходить на четвертий етап перевірки. У разі відповідності податкова накладна реєструється.

Четвертий етап перевірки. Контроль ознак ризиковості операції:

Якщо виконується одна із зазначених умов, то така податкова накладна/розрахунок коригування зупиняється.

Під час зустрічі представники бізнесу та експерти обговорили запропоновані критерії та внесли свої зауваження щодо критеріїв, які було враховано ДФС. Для оперативного реагування та упередження розкрадання ПДВ критерії будуть постійно переглядати та за потреби додавати нові.

Мінфін розуміє, що є ризик того, що невелика кількість податкових накладних реальних підприємств можуть бути заблоковані. Для цього Мінфін спільно з ДФС напрацювали конструкцію, яка буде суттєво зменшувати кількість заблокованих податкових накладних. Вже проведені попередні розрахунки та тестування роботи даної системи, які підтвердили, що кількість податкових накладних, що були зупинені у минулому році, при застосуванні критеріїв нової системи значно зменшиться. Встановлено ряд заходів, які пришвидшать розблокування податкових накладних чесних підприємств.

Окрім того, під час зустрічі представники бізнесу, Ради бізнес-омбутсмена, експерти домовилися про інтенсивну співпрацю та оперативне інформування Мінфіну та ДФС щодо роботи системи ризиків ПДВ.

Що потрібно знати реальному сектору бізнесу для пришвидшення розблокування податкових накладних:

  • Запроваджується електронний реєстр зупинених податкових накладних, в якому платник в он-лайн режимі зможе знайти інформацію щодо розгляду та статусу зупинених податкових накладних. Це рішення робить процес прозорішим.
  • Допрацьована форма рішення про відмову в реєстрації. Зокрема, в рішенні буде зазначатися чітка вмотивована підстава відмови. У випадку ненадання та/або надання документів, які складені з порушенням законодавства, у формі буде зазначатися конкретний документ, якого це стосується.
  • Якщо рішення Комісій не зареєстровані протягом п’яти (для накладних з обсягом понад 30 млн.грн семи) робочих днів, зупинена податкова накладна/ розрахунок коригування реєструється в автоматичному режимі.
  • Скарги на рішення Комісій подаються в електронному вигляді.
  • Встановлені критерії ризиковості платника, ризиковості операції та показники по яким визначається позитивна податкова історія платника публікуються на офіційному веб-сайті ДФС.


Ви можете виділити цікаві вам фрагменти тексту, які будуть доступні по унікальному посиланню в адресній стрічці браузера.

Виділити